Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016

Γιατί μου κατσικώθηκες; - Στρατής Λημνιός





Διαβάζω ένα βιβλίον "τούβλο" αυτή την στιγμή... ένα "τούβλο" που θέλει και κόπο και χρόνο... Γιορτινές μέρες γαρ, πολλά φίδια, σαύρες, καρακάξες και άλλα τινά ερπετά και πτηνά πέρασαν από τη σκοροφιδοφωλιά μου, έφεραν και το "κατιτί" τους. Ξώφαλτση  ήρθε και η καβουρίνα (η γνωστή ντε, αυτή που 'χε πάει τσάρκα με τον σπάρο στην Αθήνα) και μου έφερε τούτη τη νουβέλα με τον ευφάνταστο τίτλο "Γιατί μου κατσικώθηκες;"
"Εγώ μωρή γιατί σου κατσικώθηκα;", μου 'ρθε να της  πω "ή εσύ  που 'ρθες απρόσκλητη στη φωλιά μου και το μόνο που έφερες ήταν ένα δείγμα βιβλίου 98 σελίδων;;;" Ας όψονται οι καλοί μου τρόποι, κιχ δεν έβγαλα, την κέρασα κι ένα φοντάν, και πριν πέσω για ύπνο, είπα να κάνω ένα μίνι διάλειμμα από το "τούβλο", για να δω και τι κρυφό μήνυμα ήθελε να μου περάσει η μανδάμ... Λες να της αρέσω και  να μην το έχω αντιληφθεί;;;
Τελικώς, εκπλήξεις στα βιβλία υπάρχουν πολλές... Βιβλία που κάνεις μήνες για να συνέλθεις από το νταβουρτζά που σου ήρθε κατακέφαλα και βιβλία - εκπλήξεις, εκπλήξεις...
Τούτη η νουβέλα ανήκει στη δεύτερη  κατηγορία... Τέρμα ο πρόλογος... ας μιλήσουμε και ολίγον σοβαρά...
Επιτέλους!!! Ένα ωραίο βιβλίο!!! Ένα βιβλίο που το απόλαυσα, που το διάβασα απνευστί, που ήταν ωραία γραμμένο, που απολάμβανες τη γλώσσα, που… που… που…
Είδατε που δεν είμαι μόνο γκρινιάρικο, κακό και στρίγγλικο; Είδατε που όταν κάτι μου αρέσει το διατυμπανίζω;;; Όχι γιατί κάποιοι φαρμακόγλωσσοι θα έλεγαν πως δεν έχω καλή κουβέντα για κανέναν…
Το βιβλίο είναι μικρό… νουβέλα… Τα κεφάλαια μικρά, στακάτα, περιεκτικά… Ο λόγος καθημερινός… αλλά ο ωραίος καθημερινός λόγος… με το πλούσιο λεξιλόγιο… με το τούτο του και με το άλλο του...
Υπόθεσις: Ο Ορέστης βρίσκεται στη φυλακή κατηγορούμενος για τη δολοφονία του φίλου κι εραστή του… (το σύμφωνο συμβίωσης δεν είχε ακόμα ψηφιστεί). Από το γραφείο του ανακριτή περνάνε διάφοροι φίλοι και γνωστοί για να τον υπερασπιστούν… ή μήπως για να τον κατηγορήσουν;;; Αν έχεις τέτοιους φίλους, τι τους θέλεις τους εχθρούς, ένα πράγμα. Είναι τελικά ο Ορέστης αθώος ή ένοχος;;;
Πολλές κρυμμένες αλήθειες… ένα κομμάτι της κοινωνίας κοντά μας και μακριά μας…
Ω! δεν ξέρω πια τι να πω… Είμαι τόσο ασυνήθιστο στην καλή κουβέντα, που δεν ξέρω πώς να την βγάλω από μέσα του…
Γι’αυτό φτάνει μία μονάχα λέξη:
Βαθμολογία: Άριστα 10/10


ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΚΑΤΣΙΚΩΘΗΚΕΣ;
Στρατής Λημνιός
Εκδόσεις Ηρόδοτος, 2015
Σελίδες 98