Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Το καλάμι...








«Καβάλα παν’ στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε…»
λέει το δημώδες άσμα… κι επειδή ο Έλληνας όλα μπορεί να τ’απαρνηθεί μα την ένδοξη λαϊκή του παράδοση ποτέ, καβάλα συνεχίζει…
Μόνο που πλέον τα ατίθασα μαύρα άτια, άντε ακόμα κι εκείνα τα πιο ταπεινά λευκά άλογα, έχουν εκλείψει, γι’αυτό βρίσκει εύκαιρο ένα καλάμι, το καβαλάει και τελειώνει η υπόθεσις…
Εδώ και κάνα – δυο μέρες, βάλλομαι πανταχόθεν από συγγραφείς που ζητάνε την ψήφο μου για τα βραβεία βιβλίου που διοργανώνει μεγάλη εμπορική αλυσίδα. Κι εντάξει, να την δώσω εγώ την ψήφο μου, μα έτσι; Δίχως ένα δωράκι, ένα ρουσφετάκι, ένα κατιτίς βρε παιδί μου; Τζάμπα με μεγάλωσαν με τέτοιες αρχές όλα αυτά τα χρόνια;
Έλα μου όμως που δεν είναι αυτό το πρόβλημά μου! Γερο-σκορόφιδο γαρ, μ’έπιασαν και τ’αρθριτικά μου, λέω να μην ψηφίσω…
Όμως… Άχ! Όμως! Αχ!
Εδώ και δυο μέρες γέμισαν τα social media με τα στάτους των πολυταλαντούχων συγγραφέων:
«Με ξύπνησε αχάραγα ο εκδότης μου, για να μου πει πως το βιβλίο μου, ω ναι! το δικό μου βιβλίο, είναι υποψήφιο στα βραβεία…»
«Δεν θα το πιστεύετε αγαπητοί μου αναγνώστες! Είναι τόσο μεγάλη η λογοτεχνική μου αξία που από το πρώτο μου βιβλίο είμαι κιόλας υποψήφιος στα βραβεία…»
«Με πήρε η κουμπάρα η Δημητρούλα τηλέφωνο και μου είπε πως ναι! και ο δικός μου ο τσελεμεντές είναι υποψήφιος για τα βραβεία… γιατί ο Άκης καλύτερα βιβλία μαγειρικής γράφει από μένα;;;…»
Φίλοι συγγραφείς, απορώ ειλικρινά, αυτοπαραμυθιάζεστε ή είναι απλά ένα νέο όπλο επιθετικού μάρκετινγκ προς το δύσμοιρο αναγνωστικό κοινό σας;;;
Εντελώς πληροφοριακά, αν δεν το γνωρίζετε ήδη, υποψήφια για τα βραβεία, είναι ΟΛΑ μα ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ που κυκλοφόρησαν το έτος 2015. Και η θεια μου η Μαρίτσα που έγραψε τη ζωή του παππού του Πολυχρόνη και την τύπωσε στο φωτοτυπάδικο της γειτονιάς, αλλά ήταν έξυπνη κι έβγαλε και ISBN, είναι υποψήφια για τα βραβεία… Και γιατί να μην το πάρει άλλωστε; Μεγάλο σόι είμαστε, διπλούς και τριπλούς λογαριασμούς έχουμε στα media… Να οι ψήφοι θα πέσουν… Επαναλαμβάνω, δεν υπήρξε καμία μα καμία επιλογή βάσει λογοτεχνικής αξίας… Χίλιοι καλοί χωράνε σε τούτη τη φάση των βραβείων… οπότε χαλαρώστε, ζητήστε την ψήφο μας, αλλά σταματήστε να μας παραμυθιάζετε και κυρίως να παραμυθιάζετε τον εαυτό σας πως ξεχωρίζετε από τους υπόλοιπους συναδέλφους σας.
Αφήστε τους πανηγυρισμούς σας, εάν με το καλό, μπείτε στη βραχεία λίστα των βραβείων (you know, εκείνη την τελική λίστα που όντως θα έχει γίνει επιλογή…)
Και ψιτ! Φεύγοντας, μην ξεχάσετε και το καλάμι σας!