Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2016

Έλα σε μένα - Τάσος Αγγελίδης-Γκέντζος, Παναγιώτης Κουντουράς



“London’s burning with boredom, now! Londons burning dial 999”
Επειδή υποτίθεται πως κάθε βιβλίο που διαβάζουμε μας αφήνει και κάτι καλό, το «Έλα σε μένα» κατάφερε να μου θυμίσει ένα αγαπημένο πλην ξεχασμένο εδώ και χρόνια άσμα της νεότητας μου. Το «London’s burning with boredom now!» των Clash. Ειλικρινά, δεν θυμάμαι κι εγώ πόσες φορές το τραγούδησα, πόσες φορές τράβηξα τα μαλλιά μου και πόσες φορές αναρωτήθηκα φωναχτά «μα τι ήπιαν οι συγγραφείς όταν το έγραφαν και δεν μου δωσαν και μένα…»
Βρήκα το εξώφυλλο ενδιαφέρον, το οπισθόφυλλο επίσης ενδιαφέρον, όπως επίσης βρήκα την γραφή ενδιαφέρουσα και την ‘πάτησα’ ως ‘σκορόφιδον’ που μόλις βγήκε από τ’αυγό του.
Τώρα εσείς περιμένετε να σας πω περί τίνος διαπραγματεύεται το βιβλίο αλλά ανάθεμα κι αν κατάλαβα. Η ιστορία ξεκινάει μ’ένα φεϊσμπουκικό διάλογο ανάμεσα σ’ένα νεαρό σταρ 22 μόλις ετών και ένα ψεύτικο προφίλ που προφανώς το διατηρεί ώριμη κυρία που περνάει κρίση ηλικίας πολλάκις και ψάχνει να ξεχαρμανιάσει μέσω διαδικτύου γιατί έχει κι ένα πρόσωπο στην κοινωνία και δεν τολμά να ξεμασκαρευτεί. Ο διάλογος τραβάει σε μάκρος, πέφτει πολύ φιλοσοφία στο μεταξύ, μηνύματα που πιάνουν ίσαμε κι ολόκληρη σελίδα κι εγώ αναρωτιέμαι γιατί εμένα δεν μου την έχουν πέσει ποτέ φιλοσοφικώς παρά μόνο σεξουαλικώς άτομα μέσω προφίλ πραγματικών και εξωπραγματικών.
Κι ενώ λες, Οκ φίλτατοι, ωραίο το φιλοσοφημένο cyber sex, ξαφνικά η ιστορία πάει αλλού. Μπλέκονται κι άλλα πρόσωπα, τρίτα, τέταρτα και πέμπτα, από την οθόνη του υπολογιστή αρχίζουν και τα ταξίδια σε Αμέρικα, Κωνσταντινούπολη και Bella Italia κι εκεί εγώ ο δύσμοιρος σκωροφιδικός αναγνώστης έχω χάσει πλέον τον μπούσουλα γιατί δεν ξέρω ποιος είναι ποιος και ποια είναι ποια και ποιο είναι ποιο και άλλα αντί άλλων της μάνας μου το γάλα.
Αντιλαμβάνομαι πως οι δημιουργοί θέλησαν να φτιάξουν ένα ψυχολογικό τώρα να το πω θρίλερ, όπου να μπερδεύουν τον αναγνώστη κι εκεί που λες «το ‘χω» να αντιλαμβάνεσαι πως δεν το ‘χεις και να ψάχνεις παρακάτω. Λυπάμαι αλλά εγώ από μια στιγμή κι έπειτα το έχασα εντελώς. Νομίζω ότι αυτή η υπερπροσπάθεια να κάνω κάτι για να μπερδέψω τον αναγνώστη και να φανεί πως έχω γράψει τη σούπερ ντούπερ κουλτούρα, δεν μου κόλλησε.
Λυπάμαι γιατί μια ωραία γραφή με αξιώσεις καταποντίστηκε σ’ένα σενάριο δίχως ειρμό που για να το ακολουθήσεις μόνο αν πιεις από αυτό που ήπιαν και οι δημιουργοί του, μπορείς να το ακολουθήσεις.
Και μια βαθμολογία που είναι να δοθεί: ένα 5/10 (κι αυτό γιατί η γραφή έχει αξιώσεις κι είναι κρίμα να αδικηθεί…)

ΕΛΑ ΣΕ ΜΕΝΑ
Τάσος Αγγελίδης - Γκέντζος, Παναγιώτης Κουντουράς
Εκδόσεις Ωκεανός,  2016
Σελίδες 496