Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Ταξίδι αυτοανακάλυψης - π. Φιλόθεος Φάρος



Είναι η εποχή που περνάω όλα μου τα ψυχο… και το κακό είναι πως όταν έρχονται, έρχονται όλα μαζεμένα… ψυχολογικά, ψυχοσωματικά, ψυχονευρωτικά… όλο μέσα στο ψυχο… είμαι… κι έτσι η διάθεση έπεσε στα τάρταρα κι ακόμα παραπέρα… κι ούτε διαβάζω, ούτε σερφάρω, κάνω αποτοξίνωση, μπας και χαλαρώσω το ρημάδι…
Κι όταν με πιάνουν όλα τούτα, το ρίχνω στα βιβλία αυτοβοήθειας, μήπως και δω λίγο φως στο μαύρο τούνελ. Αυτή τη φορά επέλεξα το «Ταξίδι αυτοανακάλυψης» του πατέρα (ιερέα δηλαδή) Φιλόθεου Φάρου. Έχω διαβάσει κατά καιρούς διάφορα βιβλία του, άλλα με έχουν βοηθήσει περισσότερο άλλα λιγότερο. Μου ταιριάζει αυτός ο συνδυασμός ψυχολογίας, φιλοσοφίας και ορθόδοξης θεολογίας που προτείνει. Είναι στην ιδιοσυγκρασία μου.
Το «Ταξίδι αυτοανακάλυψης» όπως μαρτυρά και ο τίτλος είναι ένα βιβλίο - βοήθημα για την ανακάλυψη του εαυτού μας, όμως η αλήθεια είναι πως ή δεν ήμουν σε mood ή ήταν λίγο πιο μπερδαγουέι κι έτσι δεν κατατάχθηκε στο top των αυτοβοηθημάτων. Ωστόσο υπάρχουν μέσα ακτίνες φωτός που φωτίζουν ολίγον τη μαύρη μαυρίλα πλάκωσε. Επίσης μου συμβαίνει και το εξής παράδοξο ορισμένες φορές… Διαβάζοντας τέτοια βιβλία αντιλαμβάνομαι τόσο καλά τις στρεβλώσεις του χαρακτήρος μου, πόσα λάθη κάνω που με απομακρύνουν από την ευτυχία, γεγονός που με κάνει στη συνέχεια ακόμα πιο μίζερο και καταθλιμμένο…
Ένα ακόμα καλό βιβλίο του πατέρα Φιλόθεου Φάρου (από αυτά για το ψάξιμο του εαυτού μας…), όχι ωστόσο από τα πιο δυνατά του…
Εάν ανήκετε στους φανατικά άθεους, άθρησκους, αντι-εκκλησιαστικούς, δεν σας το προτείνω… θα το δείτε με παρωπίδες και είναι κρίμα να χάσετε και την άποψη ενός φωτισμένου κληρικού
Βαθμολογία: 8/10
Υ.Γ. Όπως θα καταλάβατε, ούτε ένα 'τσίμπημα' της προκοπής δεν έχω διάθεση να κάνω...


ΤΑΞΙΔΙ ΑΥΤΟΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ
π. Φιλόθεος Φάρος
Εκδόσεις Αρμός, 2009
Σελίδες 247