Σάββατο, 15 Απριλίου 2017

Ο Φρόιντ στο Μανχάταν - Λυκ Μποσί


Τόσον καιρό το χαλβάδιαζα αυτό το βιβλίο… τόσον καιρό… δυο αγάπες μαζί… και Φρόιντ και Μανχάταν… κι ένα εξώφυλλο που εμένα μου έκανε αμέσως ‘κλικ’… και πόση χαρά όταν το πήρα επιτέλους στα χέρια μου… και πόση απογοήτευση όταν μετά από μερικές σελίδες,  το ενδιαφέρον άρχισε να ξεφουσκώνει και να ξεφουσκώνει και να ξεφουσκώνει μέχρι που έμεινε ένα ξεφούσκωτο μπαλόνι χωρίς κανένα πλέον ενδιαφέρον…
Η υπόθεση ήχησε στ’αυτιά μου σαγηνευτική: Στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Φρόιντ και ο Γιούνγκ πηγαίνουν στην Αμερική για να κάνουν γνωστή την ψυχανάλυση και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Βρίσκονται όμως ξαφνικά να βοηθούν στη διαλεύκανση ενός φόνου με τη βοήθεια της νεόκοπης επιστήμης τους… Τέλειο; Αμ δε…
Ο συγγραφέας ανακάτεψε τα πάντα κι αλίμονο αν ήξερε τι ήθελε να βγάλει… και ψυχανάλυση, και αλχημεία, και μυστικές οργανώσεις, και ουρανοξύστες, και λούνα παρκ τους προδρόμους της Disneyland, και Τέσλα, και ντεντέκτιβ, και θανατικό, και κρυμμένα παιδιά, και φανερά παιδιά και… και… και… Έλεος! Μόνο το μάγο Χουντίνι δεν μας έβαλες…
Δυστυχώς, πολύ γρήγορα έχασα το ενδιαφέρον μου και οι λιγοστές σελίδες που αναφέρονταν στο Μανχάταν του τότε ή στις αρχές της ψυχανάλυσης δεν ήταν αρκετές για να με γυρίσουν πίσω…

Βαθμολογία: 5/10 (κι αυτό γιατί είναι Πάσχα και θέλω να δείξω το αγγελικό μου πρόσωπο..)

Readathon 2017: Ένα βιβλίο με το όνομα χαρακτήρα του στον τίτλο (14/80)

Ο ΦΡΟΪΝΤ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ
Λυκ Μποσί
Μετάφραση: Γιάννης Καυκιάς
Εκδόσεις Καλέντη, 2010
Σελίδες 447